پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183076
کارخانه داران و کشاورزان ايراني در صف انتظار براي درد و دل با رئيس جمهور/
وعده روحاني به سرمايه گذاران آمريکايي در کنار بي توجهي به توليدکنندگان داخلي/آيا آمريکا دلش به حال مردم ايران مي‌سوزد؟
تاریخ انتشار : 1394/07/05 16:22:47
نمایش : 1153
وعده‌هاي اقتصادي روحاني به سرمايه‌گذاران خارجي به ويژه آمريکايي در حالي است که اين کشور در طول سي سال گذشته همواره با سياست تحريم و بلوکه کردن اموال و دارايي‌هاي ايران، همچنين با وارد کردن فشار به ساير کشورها فشارهاي اقتصادي زيادي را به ايران آورد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ بعد از حضور روحاني در نيويورک و برخي از جلسات وي، روحاني عصر جمعه در نشست با مديران شرکتهاي تجاري، اقتصادي و صنعتي آمريکا به مذاکرات گسترده شرکتهاي بزرگ اروپايي و آسيايي با ايران اشاره و گفت: فضاي پساتحريم، شرايط جديد اقتصادي و سياسي را فراهم کرده که شرکتهاي بزرگ تجاري، اقتصادي و صنعتي بايد از آن استفاده کنند.

 

وي در ادامه با اشاره به برخي موانع احتمالي براي سرمايه گذاري و حضور شرکتهاي آمريکايي در ايران افزود: ترديدي نيست که اين موانع و مخالفت ها پايدار نخواهد ماند.

 

روحاني تصريح کرد: فضاي جديدي در ايران در عرصه هاي فناوري هاي نوين، صنايع هواپيمايي و کشاورزي ايجاد شده است. ما برنامه‌هاي آينده خود را شفاف با دنيا در ميان مي گذاريم و در اين ميان يکي از راه‌هاي کاستن از فاصله ميان ايران و آمريکا، همکاري‌هاي اقتصادي است.

 

وعده‌هاي اقتصادي روحاني به سرمايه‌گذاران خارجي به ويژه آمريکايي در حالي است که اين کشور در طول سي سال گذشته همواره با سياست تحريم و بلوکه کردن اموال و دارايي‌هاي ايران، همچنين با وارد کردن فشار به ساير کشورها فشارهاي اقتصادي زيادي را به ايران آورد.

 

آمريکايي‌ها در حالي که ادعا مي‌کردند هيچ دشمني با مردم ايران ندارند، با وضع تحريم‌هاي ظالمانه عليه ايران، بيشترين فشار را بر مردم کشور وارد کردند.

 

اين در حالي بود که در اين سال‌ها همواره دشمني آمريکا در شرايط مختلف به ايران ثابت شده و اين کشور نشان داده است غير قابل اعتماد است تا جايي که همه سياستمداران آمريکايي به اين نکته اذعان دارند که به دنبال تغيير ساختار جمهوري اسلامي ايران هستند.

 

از طرف ديگر سالهاست که خصوصي سازي در کشور نيازمند حمايت مسئولين بوده و سرمايه گذاران داخلي بسياري براي اين امر در کشور منتظر نگاه هاي دولت به ويژه روحاني هستند تا در اين مسير باري از روي دوش دولت بردارند.

 

دولت يازدهم طي سال هاي گذشته هيچگاه به بخش خصوصي اعتماد نکرده و حمايت هايي از سرمايه گذاران داخلي صورت نگرفته است.

 

اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي در کشور از سال ها قبل مورد تأکيد همه کارشناسان اقتصادي بوده که اين سياست ها ناظر به استفاده از سرمايه گذاران داخلي و عدم تأکيد بر تکيه بر اقتصاد بيروني است.

 

دعوت روحاني از سرمايه گذاران خارجي در حالي صورت گرفته است که اين مغاير با سياست هاي اقتصاد مقاومتي بوده و بارها نيز هشداريي د رخصوص نفوذ اقتصادي در کشور از سوي دشمنان ما داده شده است.

 

اين دعوت باعث طرح سوالي در ذهن توليدکنندگان داخلي و کشاورزان مي شود که رئيس جمهور که تا اين حد به فکر حل مشکلات اقتصادي بوده و با سرمايه گذاران خارجي به بحث و تبادل نظر مي پردازد، آيا تا کنون فرصتي را در اختيار توليد کنندگان داخلي قرار داده است؟

 

آيا روحاني پاي صحبت و درد و دل کشاورزان نشسته و تا کنون دستوري براي رفع مشکلات آنها صادر کرده است؟ اگر براي روحاني حمايت از سرمايه ها مهم است آيا بهتر نيست ابتدا به فکر رونق سرمايه گذاري داخلي باشد؟

 

بسياري از کارخانجات توليدي در داخل کشور به خاطر عدم حمايت دولت از آنها و مشکلاتي که واردات بيش از حد براي آنها به وجود آورده است، امروز يا تعطيل شده يا در حال ورشکستگي هستند.

 

تا کنون مشکل واردات بيش از حد اين کارخانجات را به اين مرحله رسانده و بسياري از آنها را نابود کرده بود، اما امروز ديگر مشکل آنها رقباي خارجي است که با حمايت دولت براي ضربه زدن به پيکر اقتصاد پايشان به کشور باز مي‌شود.

 

اين د رحالي است که هنوز يک سوال اساسي از سوي دولت پاسخ داده نشده است که چرا بايد به کشوري که تمام هدف آن ضربه زدن به اقتصاد کشور بوده است، به يک باره اجازه دهيم تا براي انجام امور اقتصادي وارد کشور شود؟ آيا امروز آمريکا دلش به حال مردم ايران سوخته است و يا باز هم فکر منافع و سياست هاي جديد خود در قبال ايران اسلامي است؟

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html